İş

Araştırma ortaya koydu: Çalışan modelde Y ve Z Kuşaklarının beklentisi nedir?

Deloitte’un “2023 Y ve Z Kuşağı Araştırması”, son yıllardaki küresel değişimlerin kuşakların yaşamlarını ve görüşlerini nasıl şekillendirdiğini inceliyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre araştırma, 44 ülkede 22 bini aşkın Y ve Z kuşağı çalışanı ile gerçekleştirildi.

Araştırmalar, iş hayatında çalışan insanların çoğunluğunu oluşturan Y ve Z kuşaklarının, salgın döneminde bozulan iş ve yaşam istikrarını yeniden tesis ettiğini gösteriyor. İhtiyaç ve beklentilere göre kurulan bu istikrar, yine çalışma saatleri ile ilgili kuralları oluşturmaktadır.

İş ve yaşam istikrarına değer verirler

Araştırmaya katılan Y ve Z kuşağı temsilcileri, çalıştıkları kurumlarda salgın öncesi döneme göre bazı alanlarda kazanımlar elde ettiklerini belirtiyor. Tam zamanlı veya yarı zamanlı çalışanların yaklaşık üçte biri, iş ve yaşam istikrarından daha mutlu olduklarını söylüyor. Salgın öncesi yapılan araştırmalarda bu oran beşte bir şeklindeydi. Bu artışın nedenleri olarak esnek çalışma olanakları, işyerinde eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık çabaları gösteriliyor.

Araştırmaya katılan çalışanlar, salgının işlerinin hayatlarındaki rolünü yeniden düşünmelerine neden olduğunu belirtiyor. Z kuşağının yaklaşık yarısı ve Y kuşağının çoğunluğu (%62) yaptıkları işin kimliklerinin merkezinde yer aldığını vurguluyor.

İş ve yaşam istikrarının kendileri için çok değerli olduğunu belirten Y ve Z kuşağı temsilcileri, çalışacakları işyerini seçerken en değerli kriterlerinin bu olduğunu belirtiyor.

Haftada 4 gün fazla mesai bekleniyor

Ankete katılanların çoğu hibrit veya uzaktan çalışıyor. Çalışma saatleri ve süreleri konusunda esnek uygulamadan vazgeçmeyeceğini belirten katılımcıların yüzde 75’i patronları tam zamanlı mesai talep ederse işten ayrılacaklarını belirtiyor. Haftada 4 gün uygulamasının iş hayatında yaygınlaşması, her iki kuşak çalışanın gündeminde olması beklentisi var.

Araştırmada öne çıkan bazı konulara göre 44 ülkeden araştırmaya katılan Y ve Z kuşaklarının ekonomik kaygıları var. Ev almanın ya da aile kurmanın zor olduğuna inanan çalışanların en değerli sorunları “geçim pahalılığı, işsizlik ve iklim değişikliği” şeklinde sıralanıyor.

Z kuşağı (yüzde 46) ve Y kuşağı (yüzde 37), daha iyi bir iş ve yaşam istikrarı oluşturmak ve çalışma saatlerini azaltmak istemelerine rağmen hayatlarını kazanmak için fazladan çalışıyorlar. En çok tercih edilen yan işler arasında internet üzerinden iş veya hizmet satmak, yemek servisi veya araba paylaşım uygulamaları gibi işlerde çalışmak, sanatın uğraştığı bölümüyle ilgili bir işte çalışmak ve sosyal medyada kanaat önderi olmak yer alıyor. medya.

Z kuşağının yüzde 23’ü ve Y kuşağının yüzde 30’u iş e-postalarını haftada en az 5 gün mesai saatleri dışında yanıtladıklarını söylerken, yanıt verenlerin çoğunluğu işten ayrılmayı zor bulduklarını söylüyor. İşle ilgili bu baskılar, geçen yıldan bu yana artan tükenmişlik düzeylerini tetikliyor.

Z kuşağının yaklaşık yarısı (yüzde 46) ve 10 Y kuşağından dördü (yüzde 39) hep ya da birden fazla kez stresli hissettiğini bildiriyor ve bu oran kadınlar, etnik azınlıklar ve engelli insanlar arasında daha da yüksek. Kişisel mali durumları ve arkadaşlarının ve ailelerinin ekonomik durumları ile ilgili endişelere ek olarak, kötü iş, yaşam istikrarı ve ağır iş yükleri de gerilim düzeylerinin artmasına katkıda bulunur.

Etik korkular terfiden önce gelir

10 kişiden yaklaşık dördü, etik sorunlar nedeniyle iş yerlerinde açık bir işi reddettiklerini söylerken, üçte birinden fazlası değerlerine uymayan iş tekliflerini geri çevirdiklerini bildiriyor.

Her iki kuşak da patronlarının hem kendi hayatlarında daha sürdürülebilir kararlar almalarına yardımcı olmak hem de düşük karbon ekonomisine geçiş için gereken becerileri geliştirmek için kendilerini güçlendirmesini, eğitim ve güçlendirme sağlamasını istiyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Deloitte Türkiye İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri İlksen Keleş, Y ve Z kuşağının daha iyi bir iş ve yaşam istikrarı için çabalarken aynı zamanda çevre, sürdürülebilir bir dünya için endişe duyduklarına dikkat çekti. ve gelecek

Son 3 yıldaki geniş kapsamlı toplumsal değişimin çalışma hayatında esneklik, eşitlik, kapsayıcılık ve iklim bilinci gibi alanlarda ilerleme sağladığını vurgulayan Keleş, şu görüşleri paylaştı:

“Pandemi, birçok insanın işlerinin hayatlarında oynadığı rolü sorgulamasına ve daha fazla denge aramasına neden oldu. Y ve Z kuşağı çalışanları, fark yaratmaları için onları destekleyecek şirketler arıyor. Onları aktif olarak dinleyen ve ihtiyaçlarını karşılamaya yardımcı olan şirketler endişeleri de sektörlerinde farklılaşacak ve dünyamız farklı olacaktır.” Bizim için olumlu bir değişim yaratacak.”

Keleş, patronların bu kuşakları anlamalarının ve kendileri için değerli olan zorluklarda ilerlemeye devam etmelerinin çok değerli olduğunu belirterek, bunun sadece verimliliği artırmaya ve yetenekleri elde tutmaya yardımcı olmayacağını, aynı zamanda işletme için güven ve değer yaratacağını belirtti. toplumda dünya.

habersehitkamil.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort